Панирани рапани

Преди време бях яла в Несебър рапани, но не бях останала очарована. Скоро обаче се наложи да ги приготвям. Мъжът ми извади от морето доста рапани, а аз не знаех никакви рецепти Поразрових се в интернет и понаучих някой рецепти. Едната рецепта е за панирани рапани, а другата е рапани в масло. Така били ставали най-вкусно. Е, щом така казват хората и аз реших да пробвам. Трябва да ви кажа, че и двете рецепти са супер вкусни.
Но да започна отначало с начина на изчистване на рапаните. След като сте ги наловили, трябва да ги сварите. Рапаните,за разлика от всякакво друго месо,колкото повече ги варите,толкова по-жилави стават. Затова аз ги сварих около 15 мин. Някои казват, че ги варят само 5 минути. След това идва най-гадната част. Чистенето! Първо трябва да ги извадите от черупките. Най-добре е да използвате шиш или друг остър предмет. Лесно се изваждат. След това се изчистват от червата, като трябва да остане само мускула. Той е бял. Има и една твърда люспа отпред, чрез която се хранят, мисля. Тя също се маха. След това се отървавате от всичкия боклук по най-бързия начин, иначе и душичката ви може да се вмирише. А изчистените рапани ги оставяте накиснати за поне 1 час в марината от много сол и оцет. Това се прави, за да ги изчистите от миризмата на морето.
След това по нормалния начин ги панирате с брашно и яйце или с паста патафри. Поднасяте с парченца лимон и се наслаждавате на морската храна!

Паста Патафри: Разбивате белтъка на сняг, а в друга купа разбивате брашно, жълтъка и малко бира. След това прибавяте разбития белтък. Пастата трябва да е гъста, за да остане по месцето.
Съвет:  Когато панирате, не е хубаво да го панирате в силно сгорещено олио - по-добре става, когато е по-слаб огъня, за да може да се сготви, иначе рискувате то да остане сурово.

Коментари