Коликите - как помогнах на моето бебе

Тук ще разкажа моят опит с бебешките колики. Искам да подчертая, че решението какво да прави е на всеки родител и аз не искам да налагам на никого мнението си как трябва да се постъпва в такава ситуация. Тази рецепта знам от моята майка, която я е прилагала на мен.

Точната причина за появата на колики не знам дали се знае - някой казват от поет въздух, други - от бактерия, която се съдържа в млечната храна, трети - от нещо друго. Безспорният факт е, че почти всички бебета страдат от колики до тримесечна възраст. Няма нищо по-лошо за един родител, и особено за една майка, да вижда как бебето силно плаче и се гърчи от болка и да няма с какво да помоне и да го успокои. А то, милото, е толкова безпомощно. Ето защо реших да споделя своя опит и, по-точно, как помогнах на дъщеря си и я излекувах от коликите.

На пазара се предлагат най-различни сокове, чайчета и какво ли още не на основата на анасон и копър. Даже има кремче с анасон, което се маже на коремчето на бебето. То може би облекчава, но ефектът е временен.

Аз, когато съм била бебе, също съм имала колики. Плачела съм по цели нощи. Докато един ден майка ми срещнала една стара медицинска сестра. Майка ми я попитала какво да прави и тя й казала - индийско орехче. Направила ми отвара от него и ми дала. За два-три дена и повече колики не съм имала. За съжаление това е станало към третия месец - така че доста време съм страдала от коликите. Аз обаче знаех вече този лек и го дадох на дъщеря ми още в началото - на около едномесечна възраст.

Рецептата е следната:
В 250-300 мл вода се сварява съвсем малко, НА ВЪРХА НА НОЖА, прясно настъргано индийско орехче /2 тръквания на рендето/. Да поври около 5 мин и след това се прецежда през троен или четворен тензух, за да не попаднат части от индийското орехче във водичката. Налива се в шишенцето на бебето и когато изтине се дава по няколко капки да пийне от тази отвара. Аз давах, само когато започнеше да я боли коремчето.

Успоредно с това спрях всякакви други неща за пиене - нито вода, нито адаптирано мляко, нито чайове. Давах й единствено само кърма. За майките, които си мислят, че кърмата им няма да стигне, ще дам един съвет: Природата си знае работата! Колкото по-често слагате детето да суче, толкова повече кърма ще произвеждат млечните жлези. А за да увеличите и вие допълнително произвеждането на кърма - яжте повече пресен лук и пийте вода - 2,5 л на ден. За да облекчите още повече нещата и спирането на коликите, ще дам още един съвет. По време на кърмене изправяйте бебето на всеки 5-6 мин. да се оригне. Отначало ще е малко по-трудно. То ще се разплаква, защото ще е още гладно и няма да иска да спира, но после ще разбере, че така храненето е по-приятно. За да накарате бебето да се оригне по-бързо и да продължите с неговото хранене, можете да го потупате в горната част на гръбчето или леко да го погалите с масажни движения по гръбнака. С оригването въздуха, който е поело по време на сучене, излиза и освобождава място за повече храна да влезе в стомахчето. Така и то не се надува излишно, а и избягвате после неприятното повръщане.

Да се върна отново на отварата. От нея давах 3 дена, когато я заболеше коремчето и след това то вече спря да я боли. Пак повтарям - само прясно настъргано индийско орехче и то съвсем малко - НА ВЪРХА НА НОЖА. Правех всеки ден нова отвара - за да е прясна и по-полезна. Някой може да попитат - защо толкова малко и дали изобщо това количество може да помогне. Да, индийското орехче е силно ароматна билка и в по-големи количества действа като опиат. Когато става въпрос за бебенца - тогава и съвсем малкото количество помага или при превишаване на количеството - да навреди. Дават се само по няколко капки от отварата, защото тази водичка е силно ароматна и много им мирише на мъничетата. Когато отидох на контролен преглед и споделих опита си с педиатърката, тя ми каза следното. Ние знаем, че може би помага, но не го препоръчваме на родителите, защото в стремежа си да помогнат на бебето си, започват да стържат много индийско орехче и даже има случаи с натровени бебета. Затова отново повтарям - в 250-300 мл вода съвсем малко индийско орехче - 2 тръквания или на върха на ножа.

Всеки сам взема решение как да се грижи за бебето си. Аз искам единствено да споделя опита си. Аз взех своето решение. Излекувах дъщеря ми за 3 дена от коликите. Сега расте здрава и спокойна.

Коментари

Unknown каза…
Zdravei nie sme samo na suho mlqko ot rajdaneto zashtoto az nqmam kyrma pak li nqma da e problem da davam tazi otvara vodata shte q sprem to e qsno
Unknown каза…
Какво значи няколко капки?
Unknown каза…
Какво значи няколко капки?
Zdravka каза…
Тъй като водата е ароматна, бебето иска малко да пие. Например дайте една лъжичка
Zdravka каза…
Този коментар бе премахнат от автора.
alexss каза…
zdr az iskam da popitam kolko pati se dava na den ot otvarata
Zdravka каза…
Здравей, аз лично давах, когато я заболяваше. Разбира се, бях направила предварително отварата. Общо давах няколко дни по веднъж на ден.
Unknown каза…
Здравейте г-жо Здравка трябва ли отварата да има някакъв цвят понеже аз в момента я приготвям и е цвета на вода
Unknown каза…
И трябва ли индийското орехче преди да го настъргам да го сцепя на на две за първи път исползвам индийско орехче и не знам как става